Skocz do zawartości

1 raz na nowej odsłonie? | Problemy z zalogowaniem?

żywienie

- - - - -  
Częstotliwość karmienia heterodona w zależności od wieku

• Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 Riberbula

Riberbula
  • Terrarysta
  • Z nami od: 99 dni
  • Polska / Dolnośląskie / Wrocław

Napisany 09 lipiec 2019 - 15:08

Pytanie do osób co najmniej średniozaawansowanych w temacie heterodonów.

Czy macie jakiś schemat karmienia w zależności od wieku węża?

Np. do x miesięcy - co 3 dni, x do y miesięcy - co 4 dni...? Jeśli nie, to na podstawie czego decydujecie, że już czas nakarmić?

Jestem przeciwniczką tuczenia węża na siłę żeby jak najszybciej się rozmnażał za cenę krótszego życia (słyszałam, że tak się dzieje kiedy ktoś stosuje "power feeding"). Jak w takim razie dobrać częstotliwość karmienia, żeby było optymalnie?

Podobne tematy: Częstotliwość karmienia heterodona w zależności od wieku     x

#2 VisibleNoise W hodowli

VisibleNoise

Koordynator w działach początkujący

• Koordynator działów
  • Z nami od: 2161 dni
  • Polska / Dolnośląskie / Wrocław

Napisany 09 lipiec 2019 - 15:26

Młode karmię mniej więcej co 4 dni, o ile do tego czasu się wypróżnią, dorosłe samce mniej więcej raz na tydzień albo raz na dwa tygodnie, z tym, że podczas wylinki potrafią długo nie jeść, a samice przeznaczone do rozrodu karmię raz w tygodniu, ale często zdarza się, że nie chcą jeść tak często, więc pewnie w ogólnym rozrachunku wyszłoby, że jedzą raz na 1,5-2 tygodni. Generalnie jak mi jakiś nie chce zjeść to nie wciskam mu codziennie, żeby tylko w końcu zjadł tylko przekładam to karmienie o 4-7 dni.