Skocz do zawartości

1 raz na nowej odsłonie? | Problemy z zalogowaniem?

rozmnażanie

- - - - -  
Czy ten ptasznik to ten sam co tamten

• Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 Olek2001

Olek2001
  • Terrarysta
  • Z nami od: 159 dni
  • Polska / Wielkopolskie / Turek

Napisany 07 luty 2019 - 22:01

Dzień dobry 

Mam pytanie na wstępnie proszę o wyrozumiałość bo nie wiem jak inaczej się wysłowić.

Chodzi o to że jestem początkującym i posiadam samice ptasznika tygrysiego " Davus fasciatus " i teraz pytanie czy może ta samica kopulować z samcem tego samego gatunku tylko pod nazwą " davus pentaloris " czy musi koniecznie z " Davus fasciatus " nie widzę różnic ( wiem że z np brachypelmą hamorii, a np vegans to nie wyjdzie ) proszę o  zrozumienie 

Dziękuje 

Podobne tematy: Czy ten ptasznik to ten sam co tamten     x

#2 VisibleNoise W hodowli

VisibleNoise

Koordynator w działach początkujący

• Koordynator działów
  • Z nami od: 2161 dni
  • Polska / Dolnośląskie / Wrocław

Napisany 07 luty 2019 - 22:08

Tak to to samo. Nazwa została zmieniona i to w sumie kilkakrotnie.

#3 Jaykob1986 W hodowli

Jaykob1986
  • Terrarysta
  • Z nami od: 223 dni
  • Polska / Mazowieckie / Żyrardów

Napisany 08 luty 2019 - 10:34

@VisibleNoise ja czytałem i słyszałem od hodowców, że pentalorisy i fasciatusy różnią się budową spermateki i występują w innych rejonach, stąd dwie różne nazwy. Więc wychodzi na to, że to nie do końca to samo. Ale jak z ich kopulacją to nie mam pojęcia jak jest.  

Edytowany przez Jaykob1986, 08 luty 2019 - 10:35.

#4 VisibleNoise W hodowli

VisibleNoise

• Koordynator działów

Napisany 08 luty 2019 - 12:49

Ja słyszałam, że nazwa została niedawno zmieniona na "Davus pentaloris" z "Davus fasciatus", ale też mogę się mylić. Chociaż nawet jeśli jest tak jak piszesz i tak zapewne te gatunki są już pomieszane i nie ma pewności co się kupuje.

#5 Vulpes90

Vulpes90