Skocz do zawartości

1 raz na nowej odsłonie? | Problemy z zalogowaniem?

zimowanie

Zimowanie mrówek

• Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 Adex

Adex
  • Terrarysta
  • Z nami od: 1826 dni
  • Polska / Kujawsko-pomorskie / Włocławek

Napisany 03 listopad 2018 - 04:13

Witam. Czy na pewno trzeba zimować mrówki? Bo słyszałem że nie wszystkie np: Messor barbarus nie trzeba ponieważ one są zmuszone do tego przez naturę by przeczekać kiepski okres do życia (w zimę ciężko o pożywienie i ciepło) a nie dlatego że potrzebują odpoczynku, w warunkach domowych nie ma zimy i mają stały dostęp do pokarmu i innych luksusów więc chyba to niepotrzebne. Ale ja jestem początkujący więc się nie wymądrzam tylko grzecznie pytam :) .

Dziękuję za odpowiedzi :) .

Podobne tematy: Zimowanie mrówek     x

#2 antkeeper_pl

antkeeper_pl
  • Terrarysta
  • Z nami od: 324 dni
  • Polska / Śląskie / Żywiec

Napisany 03 listopad 2018 - 11:16

Samotną królową Messor barbarus zimujemy w temperaturze około 15 °C, przez około 3 miesiące - to jest taka dobra praktyka. Później możemy podobnie robić z kolonią, możemy też jej nie zimować i zapewnić odpowiednie temperatury cały rok. Kolonia może funkcjonować bez przerwy lub mieć krótką stagnacje. Reasumując, nie trzeba, można.

#3 Adex

Adex
  • Terrarysta
  • Z nami od: 1826 dni
  • Polska / Kujawsko-pomorskie / Włocławek

Napisany 03 listopad 2018 - 12:27

Wielkie dzięki!! Teraz wszystko jest dla mnie jasne. ;)

#4 docfaq W hodowli

docfaq
  • Pomocny
  • Z nami od: 670 dni
  • Polska / Mazowieckie / Warszawa

Napisany 04 listopad 2018 - 00:00